De start van InDifferent

Door Jort uit VWO6
18 december 2017

Hoe nu InDifferent op school introduceren? Dat was de vraag waar Elmar en ik mee kampten. Aangezien heel bescheiden je entree maken op een school met veel leerlingen natuurlijk niets uithaalt besloten we het groots aan te pakken. We wilden een grootschalige reclamecampagne, die er professioneel en overtuigend uitziet. Met daarin veel verschillende leerlingen van onze eigen school, om te laten zien dat er veel leerlingen zijn die diversiteit steunen.

Er moest een mooie korte film komen voor de website en op alle tv-schermen op school en een bijbehorende overweldigende posteractie. De leerlingen moesten weten van ons bestaan, waar we voor staan en dat we er voor ze zijn. Vandaar kreeg de campagne als onderliggende gedachte dat “jezelf kunnen zijn” heel belangrijk is. Want als je niet jezelf bent, dan ben je nooit uniek. Juist dat wat jou uniek maakt wilden we benadrukken, dat is namelijk de boodschap die InDifferent wil uitzenden. Je mag zijn wie je bent en je hoeft je niet aan te passen om erbij te horen.

Dat wij dat vinden werd via de video dus wel duidelijk. Maar het is voor een individu natuurlijk ook heel fijn als je weet dat de school er zo over denkt. Dat wilden we benadrukken met de posteractie. We hebben vijftig verschillende leerlingen van het Dorenweerd College op de foto gezet. Jong en oud, meisje en jongen, gay en straight, etc. Hoe diverser, hoe beter. Vervolgens hebben al die vijftig leerlingen zelf een quote over diversiteit bedacht om op hun poster te zetten. 

Aanbevolen posts